Error message

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls in menu_set_active_trail() (line 2405 of /var/www/vhosts/hebemoda.pl/includes/menu.inc).

Dresscode – normy dotyczące stroju obowiązujące w miejscu pracy.

Menu

Strój ma duże znaczenie, i to nie wyłącznie w życiu codziennym, ale także, a być może głównie w pracy. To w jaki sposób się prezentujemy to nasza wizytówka, bowiem pierwsze wrażenie jest tylko jedno i wypada uczynić, aby było ono jak najlepsze. Sporo z nas z pewnością słyszało o czymś takim jak dresscode, czyli regułach ubioru panujących w miejscu, w którym wykonujemy swoje obowiązki.

Zależnie od miejsca, reguły te się różnią, oczywistym jest, iż osoby, które są zatrudnione w banku, czy też firmie, nie będą mogły ubierać stroju roboczego, a raczej założą elegancki strój (nie przegap strojów Mikołajki), dzięki któremu będą wyglądać poważnie. Taki strój jest niezwykle istotny i wymagany przez sporą ilość pracodawców, co naturalnie, jest czasami męczące, kto bowiem pragnie ubierać kostium, kiedy żar leje się z nieba i jedyne o czym marzymy to spodenki i t-shirt? Jednakże nie ma to żadnego znaczenia, w pracy musimy prezentować się tak, jak wymaga nasz pracodawca. Każdy musi zastosować się się do ogólnie przyjętych zasad w firmie, nie ma odstępstw od reguły. Co interesujące, na zatrudnionych, którzy nie respektują reguł ubioru, można nałożyć sankcje, więc lepiej jednak posłuchać szefa.



kucharz przyrządzający potrawę w restauracji
Author: Your Mildura
Source: http://www.flickr.com
Tego typu dresscode jest najbardziej znany w korporacjach, gdzie nadzwyczajnie troszczy się o to, by ich pracownicy przestrzegali reguł dotyczących danego stroju. Zatrudnieni zazwyczaj informowani są o regułach jeszcze przed rozpoczęciem wykonywania pracy, co świadczy o tym, iż reguły te są bardzo szanowane. Należy mieć na uwadze, że dresscode nie determinuje tylko typu stroju, ale także jego barwę i nie jest to widzimiś szefa, tylko świadczy nie tylko o kompetencjach całej firmy, ale również, co ważne, jest wyrazem respektu w stosunku do klienta. Do najczęściej zakazanych rzeczy tyczących się stroju zalicza się zakaz odkrywania wybranych partii ciała, zabrania się również noszenia jeansów czy klapków, wszystkie te zabiegi w trosce o dobre imię przedsiębiorstwa. W tym przypadku, nierzadko zdarza się, iż ubiór zostaje sfinansowany przez szefa, by nie obciążać portfeli zatrudnionych.

W niektórych otoczeniach, strój to nie tylko kwestia estetyki, ale ochrony, bowiem niektóre zawody wymagają noszenia specjalnie specjalnego kostiumu, który pełni także funkcję ochronną. Do tego typu zawodów należą nie tylko te wykonywane w fabrykach, ale także kucharze, który noszą, znany większości, kostium, który z pewnością mówi nam jaką profesję wykonują. Każdy przecież widząc kucharza odzianego w charakterystyczny strój, zaczyna go bardziej respektować i wierzy w jego zdolności. Z tego powodu też tak istotny jest taki ubiór w miejscu pracy, bowiem automatycznie wpływa on na psychikę potencjalnego klienta.

obsługa hotelowa
Author: Porto Bay Hotels & Resorts
Source: http://www.flickr.com
Propozycja firm, które oferują odzież dla kucharzy, jest naprawdę szeroka, więc każdy chlebodawca znajdzie coś właściwego dla swoich pracowników, co interesujące, pewnie sporo z nas zauważyło, iż znani, międzynarodowi kucharze, noszą spersonalizowane kitle, co stanowi gwarancje ich umiejętności w dziedzinie gastronomii. Kolejną dziedziną, w której ubiór to również wizytówka całej firmy, jest branża hotelarska, dresscodu przestrzega się przeważnie w luksusowych hotelach, w których serwis jest na najlepszym poziomie, a zatrudnieni posiadają przygotowane specjalnie dla danego hotelu stroje, które stają się wizytówką całego hotelu – sprawdzić to możemy wyszukując w Internecie frazę odzież dla hoteli. Wyświetli się nam spora gama specyficznych mundurków. Wiemy już, że właściwy strój w pracy, to nie tylko sprawa estetyki, ale również troska o klienta i nasze bezpieczeństwo.